Solvay geeft om belang­hebbenden

Solvay heeft een solide relatie opgebouwd met haar belanghebbenden – een relatie die ons beter inzicht geeft in de uitdagingen waar onze klanten voor staan en in de trends op basis waarvan nieuwe klantbehoeftes ontstaan. Klanten, medewerkers, investeerders, leveranciers, lokale gemeenschappen en de planeet (via de overheden en ngo’s die hen vertegenwoordigen). De banden die we gesmeed hebben met deze zes groepen belanghebbenden, en met name met onze medewerkers, vormen de basis voor onze strategie en – via Solvay Way – het kader voor onze activiteiten. Zonder hen zou Solvay geen innovatieve oplossingen kunnen ontwikkelen die bijdragen aan de zorg voor onze planeet en voor iedereen waarde creëren.

Solvay staat voortdurend in contact met haar belanghebbenden om een goed inzicht te krijgen in hun verwachtingen en daarop in te spelen.

In 2018 bevestigden die verwachtingen een trend die we al in 2017 zagen opkomen: meer nadruk op het aanpakken van klimaatverandering, waarbij we klanten innovatieve oplossingen bieden met geringe invloed op het milieu, en meer samenwerking met en transparantie voor belanghebbenden.

In reactie op door de belanghebbenden aangegeven prioriteiten heeft Solvay zich in 2018 op drie hoofdgebieden gericht:

• Onze nieuwe doelstelling tot vermindering van de absolute uitstoot van broeikasgas van 1 miljoen ton voor 2025 werd op 24 september 2018 bekend gemaakt.
  • Transitie naar een circulaire economie is belangrijk voor Solvay. Daartoe hebben we ook de eerste stappen gezet in onze samenwerking met de Ellen MacArthur Foundation, waarbij we het bewustzijn onder medewerkers willen vergroten.
  • Solvay Way is volledig geactualiseerd. De nieuwe versie van ons referentiekader voor duurzaamheid gericht op de verwachtingen van belanghebbenden staat voor alle medewerkers online, waarbij voor elke Global Business Unit de belangrijkste aspecten zijn onderstreept.

Benadering en beheer van Solvay Way

De belangrijkste duurzaamheidsdoelstellingen voor Solvay

De 17 duurzaamheidsdoelstellingen van de Verenigde Naties (SDG’s) bepalen de duurzaamheidsagenda van overheden en ngo’s, door Solvay gedefinieerd als onze belanghebbendengroep ‘Planeet’. De Groep richt zich op zeven SDG’s waar we volgens ons de meeste invloed op hebben, positief of negatief.

Membership of associations
Materialiteitsanalyse
Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties

(photo)