2019 in een oogopslag

10 hoogtepunten van 2019

2019 was het begin van een nieuw hoofdstuk voor Solvay. We hebben onze nieuwe CEO verwelkomd en grote stappen vooruit gezet om het volledige potentieel van de Groep te ontsluiten: we hebben ons Purpose onthuld en een nieuwe G.R.O.W.-strategie en duurzaamheidsdoelstellingen geïntroduceerd, samen met een nieuw operationeel model. Intussen hebben we onze strategische activiteiten verder versterkt, de samenwerking met onze klanten geïntensiveerd en onze activiteiten uitgebreid naar nieuwe veelbelovende markten. Hieronder vindt u een selectie van tien hoogtepunten in 2019.

1

Ilham Kadri, de nieuwe CEO van Solvay

De komst van Ilham Kadri gaf een nieuwe impuls aan de transformatie van de Groep om haar volledige potentieel te ontsluiten. Ze begon met het luisteren naar werknemers, managers en stakeholders over de hele wereld. Hun inzichten vormen de basis voor ons Purpose en onze Visie en voor een grondige strategische evaluatie.

2

Solvay en Safran verhogen de temperatuur

Solvay heeft zijn samenwerking met Safran versterkt door middel van een langetermijnovereenkomst voor de levering van hogetemperatuurcomposieten en -kleefstoffen voor verschillende kritieke motoronderdelen. We hebben ook onze leveringsovereenkomst voor veeleisende toepassingen van de LEAP-motor verlengd.

3

Verbetering van het concurrentievermogen van de natriumcarbonaat- en bicarbonaatactiviteiten

Solvay heeft besloten een productiecapaciteit van 1,4 miljoen ton natriumcarbonaat en natriumbicarbonaat te ontwikkelen om aan de groeiende vraag van klanten te voldoen. Tegelijkertijd verbetert Solvay de energie-efficiëntie en gaat het door met de ontwikkeling van de energietransitieprojecten in zijn vestigingen om de CO2-uitstoot terug te dringen.

4

Versnelling van de ontwikkeling van thermoplastische composieten

Solvay heeft in de VS en Europa twee speciale innovatiecentra voor thermoplastische composieten (TPC) geopend om de ontwikkeling van deze materialen te versnellen. De Groep heeft een productielijn in Californië geopend om tegemoet te komen aan de groeiende vraag van luchtvaartklanten naar onze unieke eigen TPC-technologie.

5

Lancering van onze G.R.O.W.-strategie

Onze G.R.O.W.-strategie zal de groei, de kasstroom en hoogrenderende investeringen stimuleren. Deze strategie is gebaseerd op afzonderlijke bedrijfsmandaten met kapitaal- en resourcediscipline, wordt mogelijk gemaakt door ons nieuwe operationele model en zal ons helpen om onze klanten doeltreffender te bedienen en samen met hen te werken aan innovatie.

6

Voldoen aan de sterk toenemende vraag naar lithiumbatterijen

Solvay versterkt zijn leiderschap op de markt van lithiumionbatterijen door zijn productiecapaciteit van het hoogwaardige polymeer Solef® PVDF in zijn vestiging in Changshu, China, meer dan te verdubbelen. Deze investering in snelgroeiende duurzame oplossingen ondersteunt onze G.R.O.W.-strategie.

7

Zeven Solvay-producten die zijn bekroond met het Efficient Solutions-label

De World Alliance for Efficient Solutions, opgericht door de Solar Impulse Foundation, heeft zeven Solvay-producten erkend als duurzame (en rendabele) oplossingen voor een schoner milieu.

8

Onthulling van ons Purpose

We verbinden mensen, ideeën en elementen om vooruitgang heruit te vinden. Ons Purpose is geïnspireerd op inzichten van onze teams, en drukt de verbinding, samenwerking, innovatie en vooruitgang uit die we hebben meegekregen van onze oprichter. Het belichaamt onze Visie om gedeelde, duurzame waarde te creëren voor iedereen.

9

Tien doelstellingen gericht op het klimaat, hulpbronnen en een beter leven

Solvay ONE Planet, ons nieuwe duurzaamheidsprogramma voor de periode tot 2030, maakt integraal deel uit van de G.R.O.W.-strategie van de Groep en is afgestemd op het Doel van Solvay. Tien doelstellingen zullen ons helpen onze impact op het klimaat, de hulpbronnen en een beter leven te verbeteren.

10

Carolyn Bertozzi, Chemist of the Future

Professor Carolyn Bertozzi van Stanford University won onze prijs ‘Chemistry of the Future 2020’ voor haar uitvinding van bio-orthogonale chemische reacties in levende cellen en organismen. Deze uitvinding zal uiteindelijk helpen bij de diagnose en behandeling van zowel kanker als infectieziekten.