Bedrijfsomgeving

In lijn met sterke economische trends

GRI Disclosures

Onze wereld groeit: zijn bevolking, zijn stedelijke gebieden, zijn rijkdom. Deze groei bedreigt onze planeet: we verbruiken de hulpbronnen ervan in een onhoudbaar tempo. In deze uitdagende context blijven wereldwijde megatrends zoals de evolutie van de demografie en het consumentengedrag, de versnelling van de innovatie, de beperkte beschikbaarheid van hulpbronnen en de toenemende vraag naar duurzaamheid cruciaal voor Solvay.

Chemie is een kernonderdeel van producten en oplossingen die overal ter wereld dagelijks worden gebruikt. Bij Solvay hebben we onze portefeuille herschikt om innovaties te bieden die helpen om deze wereldwijde uitdagingen aan te pakken en om gelijke tred te houden met de krachtige zakelijke trends die de groei in onze eindmarkten stimuleren. Onze wereld heeft behoefte aan oplossingen die de toegang van onze kinderen tot natuurlijke hulpbronnen veiligstellen. Solvay maakt deel uit van die oplossingen en zal er ook in de toekomst deel van zijn.

Getransformeerd om een complexe wereld aan te pakken

Verschillende eindmarkten bleven in 2019 volatiel en vertoonden een contrasterende dynamiek: uitdagend in de auto-, elektronica- en olie- en gasindustrie, en ondersteunend in de luchtvaart-, natriumcarbonaat- en peroxide-industrie. Nu de wereld geconfronteerd wordt met een paradigmaverschuiving, stellen de fundamentals van Solvay ons in staat om die verschuiving met vertrouwen tegemoet te zien. We hebben onze portefeuille getransformeerd en richten ons vandaag op snelgroeiende eindmarkten, waarbij we profiteren van een verminderde blootstelling aan conjunctuurcycli en een evenwichtige geografische voetafdruk. We zijn in staat om verschillende kansen te benutten, wat ons toelaat onze prestaties te verbeteren door alle troeven van de Groep in te zetten, met inbegrip van onze gemotiveerde teams.