In lijn met sterke economische trends

Internet der dingen / Digitalisiering

Adresseerbare
markt

>€50

miljard

Digitale technologieën transformeren hoe we werken en consumeren, en genereren disruptieve nieuwe bedrijfsmodellen. Verbeterde connectiviteit en mobiliteit zijn belangrijke drijvende krachten: tegen 2030 zal 60% van de wereldbevolking alleen via mobiele breedband toegang hebben tot het internet, met een snelheid van meer dan 1 Gb/s. Onderzoekers en de industrie zullen zich sterk richten op miniaturisatie en optimalisatie van de verhouding tussen prestaties en grootte en gewicht. Dit zal de weg vrijmaken voor nieuwe materiaaleigenschappen en zal de energie- en capaciteitsoutput verbeteren. Nanotechnologieën zullen vele industrieën een nieuwe vorm geven.

+4%

Gemiddelde samengestelde jaarlijkse groei van de weergavecapaciteit tegen 20231

+6%

Gemiddelde samengestelde jaarlijkse groei van halfgeleiders tegen 20222

>15%

Gemiddelde samengestelde jaarlijkse groei van IT-sensors tegen 20233

Uitdagingen voor klanten

Naarmate de snelle groei van technologie en 5G-netwerken zich doorzet, zullen nieuwe materialen en chemicaliën evenals coatings voor detectie- en monitoringsystemen nodig zijn om aan de vraag naar nog kleinere halfgeleiders, hogere connectiviteitssnelheden, hogere frequenties en verliesarme signaaloverdracht te voldoen.

Kansen voor Solvay

• Onze hoogwaardige polymeren worden gebruikt in de nieuwe generatie flexibele en oledschermen.
  • Wij bieden oplossingen voor verbruiksartikelen voor de halfgeleiderindustrie op basis van hoogzuivere chemicaliën die worden gebruikt in materialen die bestand zijn tegen hoge temperaturen en tegen chemicaliën.

Een Solvay-oplossing

Fomblin® PFPE is een voorbeeld van een hoogwaardig polymeer dat wordt gebruikt in de nieuwe generatie flexibele en oledschermen. Het is een familie van gefluoreerde smeermiddelen die bij uitstek geschikt zijn voor agressieve chemische omgevingen die een betrouwbare werking over een breed scala aan bedrijfstemperaturen vereisen. Ze worden vaak gebruikt voor specifieke toepassingen in de chemische, elektronische, militaire, nucleaire, gegevensverwerkings- en andere industrieën die een hoogwaardige smering vereisen.

Bronnen: 1: Solvay intern onderzoek, 2: PwC-publicatie, 2019, 3: BCC Sensors Technologies and Markets – juli 2018