Strategie

End-to-end waardecreatie

Voordat onze oplossingen onderdeel worden van het dagelijkse leven, worden ze steeds opnieuw aangepast, van de winning van grondstoffen tot productie, verwerking of formulering en assemblage. Bij Solvay richten we ons op de schakels in de waardeketen waar onze expertise het meest bijdraagt. We werken nauw samen met leveranciers, partners, merkeigenaars en klanten en delen kennis om meer waarde te creëren. Ons nieuwe initiatief ‘End-to-end waardeketen’ zal de klantenservice naar een nog hoger niveau tillen en de interne middelen optimaliseren.

Een end-to-end waardeketen heruitvinden

We zijn vastbesloten de efficiëntie van onze waardeketen te verhogen om onze klanten beter te bedienen, de groei te stimuleren en de meeste waarde te leveren tegen de laagst mogelijke financiële en milieukosten. Ons initiatief voor de heruitvinding van de end-to-end waardeketen heeft tot doel die doelstellingen te bereiken door hindernissen te identificeren over de hele linie – van leveranciers tot klanten – en elke schakel heruit te vinden om excellentie te bereiken.

Het initiatief maakt deel uit van ons ‘Solvay ONE operating model’, met een functieoverschrijdend team dat nauw samenwerkt met onze bedrijven om de waarde die op het spel staat, de kosten, het toekomstige ontwerp van de waardeketen en de beste manier voor de implementatie van Groepsbrede oplossingen te beoordelen. We hebben ook afgesproken om processen, tools en KPI’s te harmoniseren. De GBU Specialty Polymers, die als eerste aan bod kwam, is al begonnen met een diepgaande diagnose om deze uitdagingen grondig aan te pakken en werkt momenteel aan het opstellen van een stappenplan voor verbeteringen aan zijn specifieke waardeketen.

“We weten dat we de ervaring van onze klanten kunnen verbeteren en hun voorkeurspartner kunnen worden door hen beter van dienst te zijn. Dat zal ons helpen om als Groep beter te groeien, waardoor we een aanzienlijke groei kunnen realiseren en werkkapitaal kunnen vrijmaken om te investeren. En met geoptimaliseerde processen, een sterkere samenwerking en een gedeelde visie in de hele waardeketen kunnen we beter presteren.”

Tobias Fehre, Program Director End-to-End Value Chain Reinvention