Strategie

Samen winnen als EEN Groep

GRI Disclosures

Solvay is begonnen aan een nieuw hoofdstuk in zijn transformatie. Een hoofdstuk dat ons in staat zal stellen ons potentieel als één enkele, coherente groep ten volle te ontplooien. Onze mensen, onze bedrijven verbinden zich nu als ÉÉN Groep om vooruit te komen.

Om deze uniforme aanpak te ondersteunen, hebben we ons Doel onthuld – het waarom dat ons motiveert om het beste van onszelf te geven. We hebben onze strategie geherdefinieerd en een nieuw gemeenschappelijk operationeel model ontworpen – deze strategie en dit model vormen de basis voor hoe we onze doelstellingen zullen bereiken. En zoals altijd zullen we innovatieve oplossingen blijven ontwikkelen – ons wat – die nauw aansluiten bij de behoeften van onze klanten en die inspelen op de belangrijkste uitdagingen waar onze wereld voor staat.

Ons Purpose is ons ‘WAAROM’ – onze bestaansreden als bedrijf. Het verwoordt onze grootste impact op de maatschappij en geeft betekenis aan ons werk, nu en in de toekomst.

Zie Ons Purpose

Ons Purpose, de basis voor al onze activiteiten, komt tot leven in onze bedrijfs- en duurzaamheidsstrategieën, die ons ‘HOE’ uit de doeken doen – op welke manier wij in de komende bedrijfscyclus van 5 tot 10 jaar duurzame gedeelde waarde zullen creëren voor iedereen, inclusief onze werknemers, klanten en aandeelhouders.

Zie Onze G.R.O.W.-strategie

Onze Strategie vormt een routekaart voor ons operationeel model (Solvay ONE) om ons potentieel als ONE Group te benutten en onze klanten beter van dienst te zijn via initiatieven zoals het klanten-betrokkenheidsmodel, de end-to-end waardeketen en digitalisering. Ons nieuwe model om medewerkers te betrekken (Solvay ONE Team) omvat een nieuwe reeks vaardigheden om onze resultaten te ondersteunen.

Zie Samen via Solvay ONE

Onze strategie stuurt onze beslissingen over de markten waarop we actief zijn en de investeringen die we doen. Onze oplossingen krijgen vorm in ons ‘WAT’ – welke producten en diensten we de wereld via onze klanten aanreiken. Die veranderen voortdurend, net zoals onze bedrijvenportefeuille.

Zie Marktgestuurde innovatie